söndag 11 mars 2012

Sigtuna - East Coast IPA


En Amerika inspirerad IPA från Sigtuna Brygghus. Dom brukar göra trevliga öl tycker jag och det här är inget undantag. 
Brygghuset grundades 2005 av ett antal ölentusiaster, det har stadigt växt och målsättningen för 2012 är att brygga 720 000 liter. Det får vi hoppas dom når :)

Ölen då?  
Jo, bärnstensfärgad lite disig vätska med ett fint vitt skum 

Doftar friskt blommigt honungsött och ganska mycket jäst, lite surt nästan på ett bra sätt.

Blommig citrusfräsch smak, mycket grape och tydlig beska som harmonierar perfekt utan att ta överhanden.   

Toppenfräscht öl som jag bara köpte en flaska av, den här kommer jag plocka ner några till av nästa gång jag är på systemet, om den finns kvar (hoppas hoppas hoppas). 
Det finns ganska mycket kvar ute i landet ser jag så passa på och köp den här riktigt goda prisvärda blänkaren.
  
Land: SWE
Alkoholhalt: 7,0 %
Pris: 21,90 / 330ml 
Nr: 1436
Tillgänglighet: Tillfälligt sort (Mars)
Bästföre 12.11.04

Betyg 4,3 av 5

Sigtuna East Coast IPA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar