fredag 16 mars 2012

GDBC - Hibernation Ale




Från Great Divide Brewing Company kommer denna vintervärmare, och den värmer förbannat bra! 
Det är ett mycket prisbelönt öl som dom släpper varje vinter sedan 1995. 
Som vanligt är etiketterna från GDBC bland de snyggaste.

Mörkbrun lite disig med en liten skum krona som försvinner fort. 

Sirapssöt doft, en fruktighet mot apelsin, lite knäckig, lite juligt.


Fyllig o söt, blommiga humle toner, apelsin, malten finns där med sin sötma, som sirap. Också lite lätt rökig rostad eftersmak. Ganska liten beska, alkoholen värmer ganska kraftigt, vätskan känns nästan lite tjock.

Första gången jag drack denna köpte jag bara en, men den var så god
att jag köpte ett helt gäng och ställde i källaren. 
Det här va en riktig favorit 
i julas, nu kanske jag är lite mindre exalterad, antagligen för att jag provat så mycket annat bra på vägen. 
Men det är hur som helst fortfarande lite av en favorit, och det är ju bryggeriet också som jag nämnt tidigare ;) 
  

Land: USA
Alkoholhalt: 8,7 %
Pris: 29,90 / 355ml 



Nr: 11332
Tillgänglighet: Tillfälligt sortiment (Julen2011)
Bästföre 12.10.15


Betyg 4,4 av 5











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar