lördag 3 mars 2012

Nils Oscar Ctrl Alt Delete är deras version på en Altbier, ett överjäst öl med hög malthalt. Alt betyder gammal på tyska och syftar till gamla brygtraditioner med just överjäst öl.


Nils Oscar bryggeri ligger i Nyköping och dom flesta känner nog till dom vid det här laget. Deras grejer Brukar hålla bra klass. 


Ölen är bärnsensfärgad med ett vitt skum. 
Det doftar lite blommigt och friskt


Den är lite söt och blommig, besk. Tyckte jag kunde förnimma jäst men vet inte om jag inbillade mig. 
Efter att ha druckit den en stund tycker jag mest beskan smakar. Kanske lite vattnig, kan inte riktigt sätta fingret på den här.


En öl som inte va så rolig på egen hand men funkade bättre till en grillad chorich. Drick den i sälskap till mat, något grillat tex 
Namnet är ju fyndigt, men jag skippar Ctrl o Alt och trycker nog på Delete 
  
Nils Oscar Ctrl Alt Delete
Land: SWE
Alkoholhalt: 4,5 %
Pris: 19,50 / 330ml 
Nr: 1437
Tillgänglighet: Tillfälligt sortiment (Mars)
Bästföre 2012 Juli


Betyg 2,9 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar