söndag 8 juli 2012

Stubb's Bar-B-Q


Väldens bästa tjej, (ja just det, min tjej ;) gav mig lite nya "grilltillbehör" jag inte sett tidigare.
Det är ett amerikanskt märke som närmare bestämt görs i Texas och går under namnet Stubb´s.
Stubb´s är tydligen en snubbe med händer stora som bringor, läs hela historien här. Och USA:s kändaste grillsås läste jag någonstans men det får var obekräftat...

Jag fick en Marinad - Texas Steakhouse och en BAR-B-Q Sauce - Honey Pekan.
Det var bra grejer, marinaden kombinerar vitlök och lök med en blandning av chilis, örter och kryddor. 
stubb holding bottles2Den var riktigt fin och smakrik, grillade karré av gris och det funkade toppen. Tycker karré gör sig i marinad, när jag grillar en fin bit av nöt tex ryggbiff eller T-bone brukar jag oftast bara ha lite peppar och salt, där är köttsmaken i sig så god.








Såsen, Honung Peckan var också bra, en söt smak med tydlig pekannöts karaktär och en lite stickig vinäger ton som balanserar upp det hela. Just något liknande har jag inte smakat på förut, bourbon och smoky och allt var det heter kan man hitta i det mesta grillsåserna men det här var lite unikt.

Tjejen köpte det här på en liten gårdsbutik utanför Borås, i Varnum närmare bestämt.
Däremot var du ska få tag i det? Humm, har inte lyckats hitta någon återförsäljare så var du ska få tag i det vet jag ej.
Hör jag något eller du vet så skriv det så lägger jag in det här ;)

Det blir till och prova lite fler av den här snubbens grejer om jag kommer över det iallafall.
                                                                         
Oliverna jag fick (på bilden) var också förbaskat goda.
Lycka till med köttet ;)


Stubb´s på bordet! Till det en Alesmith X i glaset, recension på den kommer senare ;)                                                      


Läs om ett besök på restaurangen i Austin -Texas här

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar