söndag 29 juli 2012

Lilla Crêperiet



När vi strosade på Linnegatan i Göteborg så var lilla Creperiet öppet, många gånger har vi tänkt att det måste vi prova men det har aldrig riktigt blivit tillfälle, förrän nu!

Crepes kan man köpa på stående fot, om man vill sitta ner får man leta upp en parkbänk istället! Din Crêpes lagas till på plats allt eftersom beställningarna kommer. Vill du ta med din crêpe hem får du den inslagen i en förpackning som håller värmen. Annars får du crêpen i en strut, så att den är lätt att äta i handen.
Man kan beställa och få med crêpes fyllda med ost, ädelost, skinka och champinjoner. Dom har också efterrätts - crêpes, med fyllningar som choklad, camembert/hjortron eller likör.
Det lilla stället har funnits sedan 1992.

Jag tog en Crêpe med ost, blåmögelost, spenat, skinka, och championer.
Min tjej beställde en Crêpe med spenat, championer och ost.

Det var gott, en perfekt lunch som inte blev så tung. Pannkakan va lite söt och god, funkade bra med den lite salta blåmögelosten. Mycket av det goda ligger nog i enkelheten, skulle gärna provat en dessert crêpe med Nutella men det får bli nästa gång!
 
Priset då? Min crêpe kostade 70.- och 55 för tjejens, 70.- kan jag tycker är aningen saftigt för en pankaka med lite fyllning, men killen ska väll också leva ;)

Det här är ju ändå skön streetfood som slår de flesta stora snabbmatskedjorna.
Betyg 3,4 av 5

Öppet
Vinter
torsdag 16.00-21.00
fredag 16.00-04.00
lördag 16.00-04.00

Sommar
måndag-torsdag 12.00-23.30
fredag-lördag 16.00-03.30
söndag 14.00-23.00


Adress: Linnegatan 32,
snett mitt emot Hagabion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar