tisdag 1 maj 2012

Systembolagets nya lanseringar 2 Maj


I morgon när solen går upp...

EXKLUSIVT SLÄPP (T9 = Vinkällarbutikerna eller beställning via systembolagets hemsida, det gör du här och det är en varukorg som symbol jämte de beställningsbara ölen, inget kollikrav på dessa gossar ;)

11650, Amager Hr Fredriksen (Colorado Whiskey Edition), Danmark, Flaska (375 ml), 119,00 kr

11659, Amager Hr Fredriksen (Danish Red Wine), Danmark, Flaska (375 ml), 119,00 kr

11651, Amager Hr Fredriksen (Swedish Red Wine), Danmark, Flaska (250 ml), 79,00 kr

11658, Amager POP!, Danmark, Flaska (375 ml), 119,00 kr

11638, Black Islay, Storbritannien, Flaska (330 ml), 69,00 kr


SLÄPPS I DE 40 STÖRSTA BUTIKERNA:

11628, Bière Nouvelle Sur Lie, Frankrike, Flaska (750 ml), 71,30 kr

11625, Grebbestad Lunator, Sverige, Flaska (330 ml), 23,90 kr

11629, Old Ruffian Barley Wine, USA, Flaska (650 ml), 79,90 kr

11656, Pietra Bucugna ,Frankrike (Korsika), Flaska (750 ml), 76,00 kr

11687, Shipyard Applehead, USA, Flaska (355 ml), 19,60 kr

11691, Sierra Nevada Bigfoot, USA, Flaska (350 ml), 29,90 kr

11692, Sierra Nevada Ruthless Rye IPA ,USA, Flaska (350 ml), 33,00 kr

Helt övertygad om att det är Bigfoot i glaset...

Så vad ska man fokusera på? Ja du. Dessa ska jag iallafall köpa!

Black Islay - släpps i en limiterad utgåva och den här vill jag prova.

Ruthless Rye IPA - Sierra Nevada ett favorit bryggeri som hitintills aldrig gjort mig besviken.

Bigfoot - Sierra Nevadas Barleywine, gillar stilen och bryggeriet, given hitt som också ska vara fin att lagra, ett gäng på den, given i ölkällaren.

Old Ruffian Barley Wine - Ett favoritbryggeri och jag gillar barleywine, kan det då gå fel! Kan lagras under ett par år, köp o spara.

Shipyard Applehead - Veteöl som kan vara oväntat bra med toner av äpple o kanel.

Grebbestads Lunator åker också med, en dubbelbock på 7,9 som låter fin på pappret.

Dessa är nog viktigast att få med för min del.

Amager har jag läst ska va fina och prisbelönta öl, samtliga är fatlagrade och håller sig väl för fortsatt lagring hemma. Men dom e så fasligt dyra att det får va den här gången, prioriterar ovanstående. Ska jag ändå nypa någon av dessa fyra blir det POP. En portvinslagrad outmeal stout, har hört att den ska va lite extra.

Biere Nouvelle kan jag inte riktigt bestämma mig för men den har bra poäng på ratebeer och verkar lite kul.


Noterar även att Black Isle har varit smarta i sin marknadsföring och låtit ölbloggare prova den innan ölsläppet, ett trick som verkar bli allt vanligare. Läs recensionerna här, här och här och här. Samtliga är utmärkta underhållande och välskrivna bloggar jag följer.

Happy Hunting !



Man gör vad man kan för o svalka sig...


Finns det inget vatten så prova en kall öl ;) 

                                             






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar