lördag 19 maj 2012

Öl + Norda Bar & Grill = Sant



Fick med mig lite nya bekantskaper från Göteborg, passade på att besöla T9 butiken i Nordstan för  och handla lite sånt som inte finns i Borås. Nordstan är verkligen ett av de tråkigare ställena i Gbg så det va fort in och fort ut, men så är jag inte så mycket för gallerior. 
Mycket trevligare att spatsera på stadens öppna gator.
Ja ja, Rochefort 8 har jag druckit innan men inte 10an eller dem andra ölen här på bilden. 
Ocean är ju ett Göteborgs bryggeri men deras öl har aldrig hamnat i min hand innan, således har jag aldrig haft nöjet att prova grannens brygd tidigare. 


Vi var också på Norda Bar & Grill och lunchade, snabbmat upscale stod på menyn. Det här var verkligen ett trevligt ställe med härlig inredning och atmosfär. Personalen va toppen bra och maten likaså. Det ligger inhyst i Clarion Hotel POST, ett nyöppnat hotell vid stationen.

Ölmenyn va rätt ok ändå får man säga,

Fatöl - Draught beer 
Carlsberg Export, 0,4 l    - 58 kr
Brooklyn Lager, 0,4 l    - 68 kr
Boddington, 0,4 l    - 68 kr

Flasköl - Bottled beer
Carlsberg Hof, 33 cl    - 56 kr
Staropramen, 33 cl    - 64 kr
Erdinger Weisse Hefe, 0,5 l   - 78 kr
Dugges Postlager, 0,5 l    - 78 kr
Brooklyn Pale Ale, 33 cl    - 72 kr
Brooklyn Seasonal beer, 33 cl    - 72 kr
Hitachino Nest Beer Ginger Ale, 33 cl - 116 kr
Hitachina Nest Beer White Ale, 33 cl    - 116 kr
Hitachina Nest BeerRed Rice Ale, 33 cl    - 116 kr


Hitachino är en öl från Hongkong som jag gärna skulle prova men situationen krävde ett total nyktert tillstånd så jag höll tillgodo med en lättöl...
Annars fanns ju här både Dugges, en Veteöl från Erdinger och ett par olika Brooklyn.

Ölmenyerna brukar vara ganska fattiga på på de flesta restauranger men med craft beer trenden som kommer mer och mer tror jag det kommer bli ändring på det.
Men fortfarande är det ju så att man kan välja på 100 olika sorters vin och oftast bara ett par olika sorters oftast ganska tråkiga lageröl.
Med det sagt, är Norda Bar & Grill helt klart på rätt spår när det gäller öl ;)

Jag åt en hamburgare för 185.-

Min bättre hälft åt en halv special med hummer vid sidan av för 139.-

Bröd serverades också till ;)

En mycket trevlig stund och första gången vi åt ute sedan lilleman kom till världen, med sina fyra månader till trots var han fantastiskt väluppfostrad och sov sig igenom hela middagen.
Det va först mot slutet av han vaknade och var med och charmade personalen :)  

Väl värt ett besök !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar