onsdag 10 oktober 2012

Gormetkorv i Göteborg!



Tänkte tipsa om ett bra korvhak nästa gång du blir sugen på något snabbt, Gormet Korv.
Här har du riktigt god streetfood när den är som bäst. Det va tjejen som tog med mig hit, hom hade ätit här med sin syster, tyckte det va bra och tänkte att jag nog skulle gilla det. Det gjorde jag också.

Stället jag ätit på ligger på Södra Larmgatan 6 men det ska tydligen ha öppnat ett i Nordstan också. Jag beställde en "Tysk specialare" - Thüringer med potatissallad, surkål, Löwensenf senap, dricka samt bröd. En Thüringer Bratwurst är en tysk orökt korv med kummin och vitlök. Du kan se hela korvsortimentet här.

Korven var väldigt god och surkålen va det bästa jag ätit, potatissalladen va också fin även om jag är lite leds på just potatissallad. Det va mycket och god mat och man blev mätt, inga krusiduller här inte. Senap fans i lite olika versioner att välja till och jag provade bla en med rom och apelsin som va bra.

Det här är streetfood när den är som bästa, nästa gång ska jag prova en kryddigare variant, det enda jag saknade va en riktigt god öl till istället för den lätt öl från Spendrups jag drack till, den får inte va med på betyget. 

Betyg 4,3 av 5

Så här ser det ut i Nordstan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar