lördag 6 oktober 2012

Below The Sun - Mean Pilot IPA



Så ficka jag ett par flaskor av min vän bryggmästaren Micke från Below The Sun, ny lokal och nytt modifierat recept på Mean Pilot IPAn.
Lokalen ligger under en solstudio, där av det fyndiga och coola namnet.
Det här ska bli riktigt spännande, ni kan läsa allt om hans bryggeri här, gör det, väldigt intressant och lärorikt.

Tyvärr är inte ölen riktigt färsk när jag dricker den, men så blir det ibland.


Disig mörkt bärnstensfärgad öl med ett finger högt skum, lite gulvitt. Snygg!

Söt blommig ganska kraftigt humlad doft, Fräscha citrustoner, aningen persika. Riktigt fint.

Halvfyllig med en aningen maltig sötma, torkad frukt, röda bär?, känns nästan lite mörk.
Beskan kommer ganska fort men är inte riktigt lika intensiv som doften skvallrade om, grapen är närvarande men det känns som det drar aningen mer åt tall, beskan rullar ganska länge på tungroten.

Alkoholen värmer lätt men känns inte nämnvärt.
Kolsyran är fint bubblig och lite stickig.

Det här är betydligt bättre än den första ölen jag drack som ni kan läsa om här, det här är en fint sammansatt och lättdrucken IPA där smakerna harmonierar.

Att man kan brygga så här bra öl hemma är fantastiskt bara i sig.

Nu väntar jag på hans julöl, en winterwarmer som just nu ligger till sig på flaska och väntar på att jag ska färga skägget vitt.




Land: SWE
Alkoholhalt: 6,0 %
Pris: Gåva / 330ml 
Nr: ----
Tillgänglighet: Skicka ett mail och fråga
Bästföre ?

Betyg 3,9 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar