måndag 2 april 2012

Catch Of The Day - April släppet !



Idag kom nyheterna för April månad och jag tog svängen förbi. Vissa här är nya i det fasta sortimentet och kan således köpas minst ett år framåt. Vilka det är kan ni se i mitt tidigare innlägg om Aprils nyheter här 

Tyvär utgick Bourbon County Coffee Stout USA 650 ml 132,30.- och 
Bière Nouvelle Frankrike 750 ml 71,30.- 3150st vad det verkar som, synd för dom skulle jag provat annars. 

Nåväl det fans ju så det räckte ändå.
Av det tillfäliga sortinentet som va tillgängligt i butiken valde jag
Nøgne Ø IPA (#500) (fick jag viserligen av en god vän, Smörpundets porter, Dragets Kanal IPA, Kloster, Thornbridge Raven.
Här får man nog hålla sig framme om man vill smaka på allihopa.

Jag har även beställt följande via systemets hemsida och det dyker väll ner om en vecka eller så.
Thornbridge Bracia - Jo då! (nr11690)
Flying Dog Kujo Imperial Coffee Stout - För det priset är det bara att haffa ! (nr 11648
La Rullés La Grande (nr 11642)
Jan de Lichte (nr 11697)

Om du är sugen på att prova någon av dessa fyra så år du va snabb, dom finns i litet antal och försvinner fort.
Under 100st kvar utav vissa nu när jag tittade.

2 kommentarer:

  1. öl och skägg. Bra kombo!

    Jag kör bara med ovandelen men det är ju ändå där det mesta ölskummet hamnar.

    SvaraRadera
  2. Jo det ligger något i det, betydligt smidigare också. Men jag har "sommarskägg" nu så jag är också ganska "städad" i fejset ;)

    SvaraRadera