lördag 25 februari 2012

Mohawk - Rye lager


Mohawk Rye Lager
Raj Raj med en Rye 




Rye lager från Mohawk Brewing Company
Öl med attityd för dig med modiga smaklökar! lyder mottot.
Mohawk är ett fantombryggeri som hyr in sig på andra bryggerier där det finns kapacitet.
Jag gillar Mohawk och dom öl jag har druckit hitintills är definitivt över medel och lite egna.


Halv mörk kopparröd fin färg med en fin vit skumkrona


Kan min snok känna kornmalt.. 


Smaken är lite besk i början, sedan fruktig, tycker jag känner karamel, (kan jag känna sånt ! :) 
brödig maltig ton.
Tycker kolsyran är väldigt kraftig och stickig, den blir ännu bättre när den stått lite i glaset.
Mycket trevlig lager med en egen karaktär, den här sticker ut bland vanliga lager öl som en frisk fläkt.
Absolut köpvärd !


  
Land: Sverige
Alkoholhalt: 5,3 %
Pris: 26,90 kr / 500ml 
Nr: 95370
Tillgänglighet: Tillfällig lansering
Betyg 3,7 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar